A Facebook, mint social media nagyhatalom nem engedheti meg magának a luxust, hogy üljön a babérjain és élvezze a sikert, hisz nagyon sokan igyekeznek letaszítani őt a trónról, pl. Twitter, Google+, hogy csak a legesélyesebbeket említsem.

 

Persze nem is tesz így, ismét két újítást vezetett be egymás után.

 

Az újdonságok:

Az egyik a számos másik platformról már ismert hashtag használata, akivel a Twitter, az Instagram, vagy akár a Googke+ már szép sikereket ért el.
Ennek a bevezetése már szinte kötelező lépés volt, így mostantól a Facebook esetében is fontos eszköz lesz a tökéletes hashtagek kiválasztása és alkalmazása.

A hashtagek kezelése elég fontos momentum egy kampánynál, de a mindennapi használatban is sokkal-sokkal interaktívabbá tudja tenni a közösségi élményeket, így akár üzleti, akár magán célból éled az online életed, javaslom használj hashtageket!

 

A másik újdonság, amivel fel szeretnék dobni a Facebookon belüli kommunikációt, hogy mostantól egy bejegyzés kommentelésekor nem csak szöveget, hanem képet is hozzá tudunk adni.
Az ötlet jó, bér még van rajta mit finomítani, mert a saját online albumainkhoz se férünk hozzá, csak új feltöltése engedélyezett, ami szerintem hiba.
Ettől eltekintve az ötlet jó, mindenképp hatással lesz a Facebookos kommunikációra!

 

Visszatekintés:

A kérdés az, hogy ezek hazánkban mennyire működőképesek.

A cikk előző részének aktuális státusza óta eltelt már egy jó hónap. Ilyen távlatból, ha nem is lehet egyetemleges következtetést levonni, hisz mindkét funkció egy az eddigiektől eléggé eltérő Facebook használatot tett lehetővé, így szigorúan csak a saját tapasztalataimra és meglátásaimra támaszkodom, nem keverem ide a külföldi piacokat már elemző cikkeket, bár azok iránymutatók lehetnek számunkra is.

 

A Hashtag-ek összességében nézve nem rengették meg a magyar Facebook közönséget, leginkább azért, mert két típus az, aki használja: a marketinges és az, aki máshol már régóta használja.

Ezzel viszont távolról sincs lefedve a felhasználók köre, sőt, inkább csak egy kis szelete.

 

Ami a kezdeti, lanyhább lelkesedés oka lehet:

  1. nem tudják az emberek mire való,
  2. aki tudja, az se használja ki, csupán egy, a szövegből kiemelt könyvjelzőnek tekinti

Nagyon kevesen vannak azok, akik egy-egy Hashtag-re utána rákattintanak például, hogy megnézzék miket írtak még ezzel kulcsolva…

Itt persze meg lehet említeni azt is, hogy ez azért van, mert még a cégek sem használják eléggé ki ezt, ill. ha használják is, nem elég tudatosan. Mindenesetre az biztos, hogy működni fog nálunk is, Facebookon is, csak hosszabb idő kell neki.

 

A kép beillesztés tulajdonképpen jó ötlet, funkcionalitását tekintve szerintem nem kimondottan kulcsfontosságú elem, de azért ha egy cég vizuálisan is meg tudja támogatni a neki szegezett kérdésre/lérésre/panaszra/dícséretre adott válaszát, akkor mindenképp jól jöhet! Persze itt is él, hogy gondosan kell megválasztani a képet, ami ide kerül.

 

 

Szummázva a fentieket: szerintem mindkét új funkció jó, hasznos! Én szoktam használni őket, előbbit gyakrabban, utóbbit csak hébe-hóba, viszont szakmai/üzleti oldalról a hashtagek használata nagy potenciált rejt magában, így használjátok minél többen!

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.