Barion Pixel

Instant Articles – legyen élmény a tartalomfogyasztás

Az Instant Articles már a tavalyi megjelenésének pillanatában felkeltette az érdeklődésem, de sajnos a Facebookról akkor még lepattantam, a magyar piac nem elég nagy a tesztelésre, és valószínűleg a felhasználók viselkedése is eltér az USA, Ázsia és Európa Nyugati felén tapasztalhatótól. Az első megjelenés óta sok minden változott, de a legfontosabb, hogy már mindenki számára elérhető ez a lehetőség.

Azt szeretném leszögezni, hogy ez nem egy „how to” cikk. Abban szeretnék segíteni, hogy ismerd meg, találd meg a benne rejlő lehetőségeket, és csak akkor szánj rá egy cikk elolvasásánál több időt, ha tényleg úgy látod, hogy megéri ezzel foglalkozni.

Kezdjük az elején – 2016. április 12., a Facebook az F8 konferencián bejelentette, hogy mindenki számára elérhető az Instast Articles megoldás

A Facebook már 2015. május 12-én bejelentette legújabb tartalomfogyasztási lehetőségét, de csak most nem rég tette elérhetővé mindenki számára.

Az Instant Articlesről mindig az Apple iBooks és az Apple Reader jut eszembe. Letisztult, egyszerű felület, ami rendkívül könnyen olvasható. Az IA interaktív, élmény így olvasni, videót, képet nézni, vagy akár tanulni. 70-90% (kutatástól függően) amit kizárólag csak a vizuális tartalmakból jegyzünk meg. Gondoljunk bele, ha irodalom órán egyből megnézhettük volna, hogy Petőfi Sándor hol látott „Tikkadt szöcskenyájakat”… akkor még ma is emlékeznénk rá, hogy Arany János látta őket.

 

Az Instant Articlesről mindig az Apple iBooks és az Apple Reader jut eszembe.

 

Az interaktív tartalom segíti a tanulást, ha a szerző folyamatosan frissen tartja, akkor pedig soha nem évül el az információ. Nagyon sokan hirdetünk „száraz”, nehezen vizualizálható szolgáltatásokat, az IA ebben is segítségünkre lehet. Ha szívesen blogolunk a termékünkről, szolgáltatásunkról, akkor érdemes mélyebben beleásni magunkat az IA lehetőségeibe. A szöveges tartalom mellett képet, videót és Google térképet is használhatunk, sőt a kép alatt akár narráció is futhat, amivel egyszerűen érthetővé tehetjük a képen látottakat.

 

A szöveges tartalom mellett képet, videót és Google térképet is használhatunk, sőt a kép alatt akár narráció is futhat.

 

Szerintem nem vagyok egyedül, aki hírolvasásra használja a Facebook hírfolyamát, és gyanítom, azzal sem vagyok egyedül, hogy nem szeretek várni, 4-8 másodpercet sem amíg betölt egy-egy cikk.

Gyorsan és egyszerűen

 

Tehát az Instant Articles egy olyan megoldás, ami letisztult, teljes képernyős felületen kínál interaktív tartalmat, azonnal. Semmit nem kell várnunk, még a metrón szemben ülőket sincs időnk megnézni, a kívánt cikk a kattintás pillanatában már az arcunkban van. Ha a kattintás mögött bujkáló tartalom Instant, akkor a hírfolyamban megjelenő poszt kép jobb felső sarkában egy aprócska villámot látunk, ezzel is jelezve a fergeteges sebességet.

A Facebook saját felmérésére támaszkodva is megerősítette, hogy igenis számít, hogy a kattintás pillanatában jelenik meg az olvasni való, és nem 4-8 másodperccel később. Személyes tapasztalatom is az, hogy az ügyfelek, olvasók azonnal szeretnék a tartalmat fogyasztani és akár a betöltés megszakítását is eredményezheti egy 6 másodperces oldal elérés.

A jó történetet persze nem helyettesíti semmi. Hiába érsz el gyorsan valamit, ha az nem tölti be a hozzáfűzött reményt. Kizárólag szöveges és képi tartalom bemutatásához nem feltétlenül javaslom az IA-t, itt bizony időt kell szánni a videók, vagy esetleges kép alatti narrációk elkészítésére.

Amikor párt választunk, akkor is először a külsőt látjuk, az alapján próbálunk jól vagy rosszul következtetni a belső értékekre, tulajdonságokra. Az IA lehetőséget ad nekünk, hogy jó csajként, pasiként mutassuk magunkat, de ahogy azt fent is írtam, nem elég gyorsan betölteni pár meglévő tartalmat, bizony el kell engedni a fantáziánk és kreatívan kell élni az új lehetőségekkel.

 

Facebook Instant Articles. El kell engedni a fantáziánk és kreatívan kell élni az új lehetőségekkel.

 

A Facebook nem engedi meg, hogy ellustuljunk és ezt jól is teszi. Nagyon sok olyan szabályt hozott az elmúlt években, amivel, ha odafigyelünk, sokat nyerhetünk. Zuckerberg és csapata joggal félti a felbecsülhetetlen értékű közönségét, akiknek kizárólag értékes tartalmat szeretne biztosítani. Jó tartalom, boldog júzerek, gazdag Facebook.

Összefoglalva.

Az Instant Articles egy nagyon jó lehetőség színes, interaktív posztok, cikkek, reklámok készítésére. (Igen reklámok, hiszen ha belegondolunk, 1-1 cikkünk lehet egy szteroidokon élő Facebook Canvas hirdetés is.) Zuckerbergék elmondása szerint az algoritmus alapból nem ad majd nekünk nagyobb elérést, ezt inkább az olvasókra bízza, akik jó eséllyel hálásak lesznek a minőségi munkánkért és nagyobb lelkesedéssel osztják meg, kommentelik, vagy lájkolják azt.

Meglátásom szerint, főleg eleinte, sok időt fog igénybe venni egy jó IA poszt elkészítése (tippekért, javaslatokért érdemes az Instant Articles Facebook oldalára is ellátogatni), de a megtérülés szinte garantált. Amíg elsajátítjuk az apró trükköket, megismerjük a benne rejlő lehetőségeket, átalakul a tartalomról kialakított eddigi gondolkodásunk.

Ha tetszett a cikk, kérlek, oszd meg azokkal, akiknek hasznos lehet. Köszönöm!

Érdekel minden ami digitális és előre visz minket. Közösségi médiával (Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, G+, Viber, Messenger), tartalom gyártással (https://www.telenor.hu/hipernet-guru/blog), online vélemény figyeléssel (neticle.hu), chat bot építéssel (fb.com/msg/TelenorHungary) és online PR-al foglalkozok a legszívesebben. A munkám nagyrészt a hobbim is, a szabadidőmben is sokat olvasok a felsorolt témákról. A család mellett a sport még kulcsfontosságú az életemben és a 2016-os évben kezdtem el a produktivitásom is magasabb szintre emelni, David Allen GTD metodológiájával.

Share
Tweet
Pin
Share