Egy nagyon érdekes fejlesztésen dolgoznak odaát éppen, ez pedig a +Posd Ads! Funkcióját tekintve ez nem más, mint lehetőség arra, hogy Google+ bejegyzéseid megjelenhessenek a Google Display hálózatában, gyakorlatilag hirdetésként.



+Post Ads

Ha szeretnéd a Google+ oldaladat minél több emberrel megismertetni, bezsebelni rengeteg +1-et az oldaladra, vagy promótálni a termékeidet/szolgáltatásaidat, akkor az AdWords Display hirdetései mellett kiváló megoldás lehet a +Post Ads!

Itt egy kis kedvcsináló hozzá:


Miben hasonló, mint az AdWords?

Ugyanúgy a display hálózat hirdetési helyein jelenhet meg a Google+ bejegyzésed is, ahol az AdWords display hirdetései.

Fizetős lesz, akár csak az AdWords, bár a költséggel kapcsolatban egyelőre még csak annyit lehet tudni, hogy “pay only when people engage with your brand’s content”, tehát csak akkor kell, ha van interakció a hirdetésen keresztül. További részleteket még nem tudni.


Miben más, mint az AdWords?

Ezeknek a hirdetéseknek a lényege ugyan megegyezik az AdWords display hirdetések céljával, de van egy éles különbség: itt be van vonva a hirdetésbe a közösségi interakció lehetősége is! Ez azt jelenti, hogy ha egy hirdetésed valakinek felkelti az érdeklődését, akkor nem csak arra van lehetősége, hogy klikkeljen és megnézze mit is hirdetsz, hanem anélkül hogy elhagyná az éppen látogatott oldalt, tud neked üzenni is Google+ komment formájában, +1-et osztani, vagy épp felvenni a céges oldaladat a köreibe! Ebből az következik, hogy hosszú távon is gyakrabban találkozhat az általad megosztott tartalmakkal. Nem kis különbség, nem kis lehetőség!


Miért fontos ez?

Eddig egy Google+ oldal (legyen az privát, vagy céges) népszerűsítése során nagyon nagy szerepe volt a manuális megoldásoknak. Kapcsolatot kellett építeni, egyszerűbben fogalmazva, beszélgetni az emberekkel, vagy legalább népszerű tartalmat előállítani, amit a meglévő követők tovább osztottak, így vitték el másoknak a híredet, vagy feltűnt az oldal egy bejegyzése a Google keresések között!

A +Post Ads révén viszont úgy tudod terjeszteni a Google+ oldalad nevét, hogy nagyrészt a rendszer dolgozik ezen, neked “csak” a tartalom előállítása a feladatod, majd ezt követően reagálni a sok-sok kommentre. Ez utóbbi továbbra is ugyanolyan fontos!

Lényegében a Display hálózaton keresztül egyszerre tudod népszerűsíteni a céges weboldalt, és a céges Google+ oldalt.

Ez a lehetőség mindenképpen érdekes jövőt vetít a Google+ oldalak számára!

A működéséről részletesebben az alábbi videóban Martin Shervington és Mark Traphagen beszélnek. (Ha érdekel a Google+ és még nem követed őket, akkor ezen itt az ideje változtatni!)

 


Hogyan tovább?

A program még béta fázisban van, így nem maradtál le semmiről. Ha érdekel, akkor viszont a következő feladatok állnak előtted:

  • Tudnod kell olyan bejegyzéseket készíteni, amik tényleg felkeltik az olvasóid figyelmét!
  • Körök megfelelő kezelése, aktívabb követők folyamatos bevonása!
  • Megfelelő kommunikációs stílus a kommenteken belül is. (Ez eddig is alapvető volt, de innentől kezdve a kommentjeid is ott lesznek a Display hálózaton.)
  • Tartalom stratégia kidolgozása. Újra kell értelmezni a stílust és a tartalmakat, annak fényében, hogy már jóval messzebbre jut el egy “cuki cica” bejegyzés, mint eddig!


Analitika

Erre vonatkozóan még csak találgatások vannak, de biztosan mutatni fogja a felület (ez is csak egy tipp: AdWords-Google+ közös megoldás) a +1-ek, kommentek, megosztások számát, valószínűleg (szerintem alapvető eleme kell hogy legyen) az interakcióba lépők nevét (Google+ profilját), és persze a költséget, valamint a többi AdWords-ben jelenleg is mért mutatót.


Érdekel a +Post Ads?

A +Post Ads oldalán már lehet jelentkezni a béta fázisra is. Én mindenképp megteszem.

Részemről ez egy rendkívüli újítási terv, ami komoly változásokat hozhat egyrészt az online marketing tervezési részben, másrészt a közösségi hálózatok egyensúlyában is!

Alig várom a folytatást!

A videókért és a forrásért köszönet a PlusYourBusiness oldalnak!

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.