Változás a Google találatok megjelenítésében!

Ami eddig nagyjából fix karakter számnak volt tekinthető egy Title megírásánál, most egy kicsit bonyolultabb megoldással kerül kiszámításra az új Google SERP redesign következtében.

A frissítést követően a megjelenített Title mérete dinamikusan (dinamikusabban) fog változni ezentúl. Arról, hogy jelenleg mit lehet tudni, több átfogó cikk is megjelent már, pl. a Moz oldalán is. Itt elég részletesen járják körül a kérdést, ill. a mostantól követendő elvet a saját kutatási eredményeikre alapozva. Ezt igyekszem röviden összefoglalni most én is.

 

Hogyan Frissült a Google SERP

Az újítással csökkent a karakterszám a valószínűleg teljes egészében megjelenített Title sorok esetében.

Az optimális hossz 50-58 karakter közé került a korábbi 70-hez képest. A ‘tól-ig’ pedig amiatt van, mivel nem a megadott karakter szám a fő szempont, hanem az általuk kitöltött hely.

Szemléltetésként itt a Moz által publikált statisztika a teljes hosszukban megjelenített elemekről a tartalmazott karakterszám függvényében.

Teljes megjelenített Title tag elemek karakterszáma a Google SERP frissítés után

 

Befolyásoló tényezők

Nagybetűk vs kisbetűk

Ha a Title túl sok, netán csak nagy kapitális betűket tartalmaz, akkor a megjelenített karakterek száma erősen csökken, mivel az ilyen karakterek jóval több helyet foglalnak el a rendelkezésre álló felületen.

 

Széles betűk vs keskeny betűk

Bizonyos betűk egyszerűen szélesebbek, mint mások (pl. ‘w’ – ‘i’), így ha az előbbiekből sok van a szövegben, akkor megint csak nem fog megjelenni a teljes Title, míg abban az esetben, ha sok “helytakarékos” karaktert tartalmaz, akkor a korábbi 70 karakter körüli szám továbbra is megfelelő lehet.

 

Kulcszó találatok

Ha a Title tartalmazza a keresett kulcsszót (és naná, hogy tartalmazza), az megint azzal jár, hogy szűkül a megjeleníthető karakterek száma, mivel a kulcsszó találatokat félkövérrel kiemelik nekünk.

Egy long tail kulcsszó pedig elég sok helyet követel így magának a keresési eredmények között. Ez persze nem azt jelenti, hogy mostantól ne optimalizálj erre! Az viszont lehet szempont, hogy ezek a kulcsszavak lehetőleg a Title elejére kerüljenek.

 

Milyen hosszú legyen a Title

A fenti szempontok figyelembe vételével az 50-58 karakter közti hosszúság a legoptimálisabb. Még mindig jól használható, de nagy valószínűséggel meg is jelenített Title lesz az eredmény. Természetesen itt sincs garancia, hacsak nem egy nagyon rövid szövegről van szó.

Ha szeretnél biztosra menni, akkor használd a Moz oldalán elérhető tesztelő eszközt, amivel megnézheted, hogyan is mutat a tervezett Title különböző kulcsszó találatok esetén.

 

Összegzés

Ha nem ugrasz neki az összes oldaladnak azonnal, hogy ellenőrizd az új szempontok szerint milyen megjelenést kapsz, néhány fontosabb oldalt mindenképp érdemes megvizsgálni, ill. mostantól legyen ez is egy fontos szempont a Title megszövegezésénél.

Forrás: moz.com

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.