Újra tervezték a GooglePlus mobil felületétA tegnapi nap egy meglepő fordulattal zárult: érkezett (na jó, letöltöttem előre…) egy komolyabb frissítés a GooglePlus apphoz. Az egész felületet újra gondolták a háttérben (persze néhány korábban már kiszivárgott info kíséretében), s ki is eresztették, hamarosan frissülni fog mindenkinél, akinek megfelelő android os van fent (4.4+). Ez talán egy kicsit erős kritérium szerintem…

Megjelenés, kezelés

redesign után a GooglePlus appAlapvetően változott meg külsőre és kezelés szempontjából az app. A színvilág sokkal markánsabb lett, ez volt ami először szembe tűnt nekem. Nekem tetszik, sokkal kontrasztosabb lett az a rész az appon belül, ami nem a hírfolyamom része.

Megosztásnál nekem furcsa az új design, de meg lehet azért szokni, mert nem tolakszik az ember arcába, elfoglalva egy jelentős sávot a kijelző alján, hogy osszak meg valamit. E helyett, csak egy visszafogott ikon van a jobb alsó sarokban. A helykihasználás miatt ez is egy olyan változtatás, ami szerintem előre mutat, teljesen felesleges volt a teljes szélességű alsó sáv a korábbi verziónál.

Viszont az, hogy a teljes fejléc kiúszik a képből, ha lefelé görgetek, az korrekt. A teljes képernyő a jobbnál jobb tartalmaké immár.

 

Megosztás, fotók és Profil elérése

Egyszerűbb lett a fotók megosztása GooglePlusonA fotók elérése ellenben már egy kicsit trükkösebb lett. Eddig ugye egy balra húzással elővarázsoltad a menüt, ahonnan kiválaszthattad a Fotók opciót. (Ami egyébként a régi design-nal jelenik még meg.)

No igen, nincs már jobbra húzás. Egészen pontosan húzhatsz jobbra, de nem fog történni semmi, ami részemről egy fájó pont. Valami funkció számára meg lehetett volna hagyni (profil?).

E helyett a funkció bekerült (szerintem kicsit túl szolidan) a lenyíló fejléc aljára. Nincs eldugva, csak meg kell szokni, hogy teljesen más helyre került.

Külön ki kell emelni, hogy a fotókat ezzel a megoldással könnyebb előhozni, ha meg szeretnék osztani valamit, ráadásul jól sikerült vizuálisan is megoldani a dolgot.

A profil elérése korábban talán egyértelműbb volt a jelzésekkel, de azért nem meglepő, hogy a profil képed fogja elővarázsolni, így összességében ezt is a pozitív változások közé sorolom.

 

Új funkciók

Eddig elérhető volt az Autoawesome film készítése az app-ban, most viszont bekerült a montázs és az animált gif előállításának a lehetősége is. Ez jó, sokat lehet majd játszani vele üres óráinkban.

Egyszerűbben válthatsz a köreid és közösségeid közöttE mellett a hírfolyam szabályozása is megújításra került. Az alapelv megmaradt ugyan, de jóval dinamikusabban lehet már váltogatni a különböző körök tartalmainak olvasása között. (Használja ezt egyáltalán valaki rendszeresen rajtam kívül, vagy mindenki ömlesztve fogyasztja a tartalmat?)

Eddig, ha egyik közösségből át akartam lépni a másikba, vagy egy bizonyos köröm posztjait olvastam volna, akkor vissza kellett egy szintet lépni és ott kiválasztani a következőt. Ezt a folyamatot egyszerűsítette le most a Google azzal, hogy a közösség fejlécében lenyithatom a listát és direkt módon tudok ugrálni a közösségek között.

A kedvencem viszont a külön kigyűjtött „Legutóbbiak” menüpont, ahol az utolsó néhány megtekintet kör és közösség kerül kiemelésre, így a leggyakrabban használt elemek villám gyorsan érhetőek el. Ez egy nagyon jó húzás volt!

 

GooglePlus Történetek

Alapvetően szerintem az ’érdekesebb, mint amilyen hasznos’ kategóriába sorolható. Összerendezi a képeidet hely és/vagy dátum szerint interaktív fotókönyvekbe, amihez még képaláírásokat és helyadatokat is meg tudsz külön adni, hogy teljes legyen az élmény. Kipróbáltam, egyszerűen kezelhető, tetszik a végeredmény, de nem fogja megváltani a világot. Mindenesetre fogom még használni. Egyébként ez a funkció természetesen asztali kliensen is elérhető.

Itt az első történetem:

Ezen kívül még biztos van jó pár újítás, de egyelőre ezeket találtam meg. Most viszont utána olvasok még én is, hogy mit nem vettem észre az új GooglePlus appban…

Ha találtál még a fentieken kívül, akkor ne habozz megosztani. Vagy csak írd le, hogy neked hogy tetszik…

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.