Sokak várják rendszeresen az ehhez hasonló eseményeket, s most se volt másképp, amikor Vic Gundotra bejelentette, hogy online fogja közvetíteni a Google+ legfrissebb újításait.

A mostani frissítés ráadásul nem is kis dolgokat hozott magával.

 

Google+ frissítések lista szerűen:

– Egyedi Google+ URL-ek profiloknak és oldalaknak egyaránt , erről még részletesebben néhány bekezdéssel alább!

– Hangouts már SMS-eket is kezel,

– Hangouts mobil verziójában mostantól van helyzetmegosztáshoz opció (elkeveredett randi partnerek, ill. szétszóródott Ingress csapatok legnagyobb örömére),

– Hangouts mostantól az animált gif-eket is tudja annak rendje, s módja szerint továbbítani,

– Hangouts video közvetítései is számos fejlesztést kaptak (nekem elég hasznosnak tűnnek, bár ezt még nem teszteltem)

– Fényképek fronton is nagyot lépett a Google+

  • elvileg mostantól jobban, többet tanul a rendszer és már olyan kereséseknek is meg tud majd felelni, ahol előzőleg nem adtam meg a hozzá tartozó tag-eket, ergo felismeri majd a képen látható alakzatokat, embereket.
  • az automatikus javítás most már 3 lépcsőben szabályozható, függően attól, hogy szeretnénk-e, hogy javítsa a képeket, s ha igen, akkor csak kicsit, vagy nagyon.
  • Autoawesome (= “automatikus szuperség”) tekintetében is újítottak: Action, Eraser és Movie a három új funkció. Elvileg nagyon “szuperség” mindhárom, részemről még nem kaptam ilyet, de csak idő kérdése és akkor meglátom. Mindenesetre az ötletek nekem nagyon tetszenek.

Az Autoawesome Movie funkcióhoz itt egy kis kedvcsináló:

 

Nem kimondottam Google+ , de kötődik hozzá: frissült a Snapseed is a “HDR Scape” funkcióval. Ez nálam az egyedi URL mellett a másik személyes kedvencem, lévén sokat fotózok mobillal és eddig is rendszeresen próbálgattam a különböző fénykép szerkesztő appokat, többek közt a Snapseed is régi nagy kedvenc. A HDR Scape pedig nagyon eltalálta az én ízlésemet! Ajánlom mindenkinek!

 

Hát nagyjából ezek a frissítések jöttek most ki, részemről abszolút megelégedéssel üdvözöltem a bejelentetteket, alapvetően tetszik az irány, ahogy fejlődik a Google+.

Kicsit részletesebb beszámolóért katt pl. az Android Portál cikkéhez!

 

Az egyedi URL-ekről kicsit részletesebben:

Idővel mindenki, aki az alábbi 3 szempontnak megfelel, igényelheti az egyedi URL-t (szerintem mire ezt megírom már nagyjából mindenki meg is kapta…):

– 10, vagy több követő

– min. 30 napja létező fiók

– profilfotó

 

Nem tették magasra a mércét, látszik, hogy igazából mindenki jogosult erre.

A beszerzést nem részletezem, úgyis benne lesz minden info az e-mailben, amikor megjön az értesítés.

 

Azonban a friss egyedi URL-esek táborában néhány kérdés felmerült, ami hasznos lehet a későbbiekben:

– Ékezetes, nem ékezetes?

Teljesen mindegy, alapvetően ugyanaz a Google számára. Annyi szól az ékezetes url mellett, hogy végülis így hívnak. Ellene talán annyi, hogy aki külföldiekkel is aktívan tartja a kapcsolatot, akkor azoknak egy ‘Ő’ betűvel feladja a leckét, ill. bizonyos böngészők esetén az ékezetes url-t a böngésző átalakítja felismerhetetlen kriksz-krakszokra.

Egyszóval pro és kontra vannak érvek, egyik sem követel elviselhetetlenül nagy áldozatot a felhasználóktól, úgyhogy válasszatok kedvetek szerint.

 

– Használom az “Authorship” funkciót, most át kell írnom mindenhol az url-t?

A kérdés jogos, s egy fél napra még a legnagyobb Google+ szakikat is pánikba ejtette a kérdés, de szerencsére nincs ilyen gond. A régi (számos) url szépen átirányít az új url-re, így ezzel nincs feladat.

 

– Változtatni szeretnék! Lehet?

Igen, lehet.

Persze nem bárhogy, alapvetően csak ékezetek, kötőjelek, s ilyesmik módosíthatóak, más nem. Ezeket a kéréseket viszont durván fél-, 1 perc alatt meg is emészti a rendszer… szóval gyorsan.

 

 

Nagyjából ennyi… Egyelőre!

Ha neked van még kérdésed az egyéni URL-ekkel, vagy bármivel kapcsolatban a mostani Google+ frissítés kapcsán, ne tartsd magadban, írd meg itt lent!

Digitális marketing stratéga vagyok, a LeadFlow Consulting társalapítója.
Szakterületem a tartalommarketing, annak minden leágazása és a keresőoptimalizálás.
Elsődlegesen e-kereskedelmi oldalak technikai és tartalmi optimalizálásával, illetve tartalomalapú marketing kampányok megvalósításával foglalkozok.
Mottóm: “Nyújts kiváló tartalmat és érdemeld ki a jogot, hogy promótáld a termékedet!” – Guy Kawasaki

Ha van esetleg kérdésed, akkor az alábbi csatornákon megtalálsz.