Így időzítsd a bejegyzéseidet
Nem véletlenül, mivel tudni kell azt, hogy mikor tudod megszólítani a legtöbb felhasználót az adott közösségi médiumon keresztül.
Kutass
Külön kérdés, hogy a hét mely napjai azok, amikor nagyobb a bejegyzés elérése és külön kérdés az is, hogy adott napon belül milyen időpontban érdemes a bejegyzést kitenni.
Ezt még meg lehet fejelni azzal, hogy közösségi média platformonként is van eltérés a felhasználói szokásokban.
Tervezz
Ha megvannak a tökéletes időpontok, amikor a legtöbbet tudod kihozni egy megosztandó tartalomból, akkor a következő lépés, hogy megtervezd, mikor hova írj és főleg, hogy mit.
Hozzá lehet úgy is állni, hogy ha megvannak az időpontok, akkor hajrá, amint van új tartalom, ki kell tenni mindenhova, lehetőleg a korábban kiszámolt tökéletes időpontokban. Működik.
De menjünk egy kicsit tovább és gondoljuk végig, hogy mi a jobb neked.
- A friss tartalmat, amit kemény munkával, meghatározott stratégia mentén létrehoztál, a lehető leghamarabb szeretnéd minden platformon ott látni, hogy egyszerre elérj mindenkit. Legyen azonnali haszna, díszelegjen egy szép magas tüske az aznapi Analytics eredmények között a forgalmi lekérdezésnél. Ez tulajdonképpen az a szempont, amit egy átlag vezető elvár a tartalommenedzserétől, közösségi média ügyintézőjétől. Eredmény, azonnal.
- A friss tartalmat időzítve, folyamatosan szórva jeleníted meg a közösségi média felületeken. Szem előtt tartva az optimális megjelenési időpontokat, de ezen felül azt is, hogy az egyes felületeken való megjelenés között teljen el annyi idő, hogy
- aki lemaradt az elsőről, annak legyen lehetősége egy másik időpontban, egy másik platformon megtalálnia az általad előállított értékes tartalmat
- legyen lehetősége annak újra olvasni 1-2-3 nap után annak is, aki már korábban megtalálta a bejegyzésedet máshol.
Ez már inkább egy olyan hozzáállás, amely a pillanatnyi kiugrások helyett a hosszú távú hasznot helyezi előtérbe. Ahol a tartalommenedzsment nem abból áll, hogy legyen minőségi tartalom előállítva, majd az kerüljön ki közösségi médiába, mert muszáj.
Része a stratégiának az is, hogy a közösségi média megjelenésekből is ki kell hozni a maximumot.
Én mindenképpen az utóbbit tanácsolom.
Időzíts
Mondani könnyű, hogy időzítsek, de egy rendszeresen frissülő oldalnál kit tudja majd követni, hogy mikor, mit és hova kell épp kirakni. Itt jönnek a képbe a különböző segédeszközök. Most 2 ilyen eszközről fogok írni, de ezeken felül van még sok.
Buffer
Az egyik legnépszerűbb megoldás, amit igénybe tudsz venni a Buffer. Könnyű használni, asztali gépen és mobiltelefonon egyaránt elérhető, platformonként előre meg tudsz adni posztolási időpontokat is. Persze ez utóbbi funkció leginkább akkor sikeres, ha adott napon belül szeretnéd különböző időpontokban megjelentetni a bejegyzésedet. Elég sok közösségi hálózatot kezel már, azon belül is személyes, vagy céges oldalt, csoportot akár, de folyamatosan fejlesztik, hamarosan Google+ esetén is elérhető lesz a személyes profil kezelése is (legalábbis bízom benne).
Miért jó a Buffer?
Mert az előre megadott, akár platformonként különböző időpontok segítségével jó előre be tudsz rögzíteni tartalmat, így ha valami miatt nem tudsz napi szinten foglalkozni az elkészített anyagok megosztásával, akkor a Buffer-ben sorba tudsz állítani több bejegyzést is, amit automatikusan kiposztol a kellő időpontokban.
Hootsuite
Bejegyzések írásakor eleget tesz minden elvárásnak: van időzítés, megadható bejegyzésenként, hogy melyik platformra, vagy platformokra szeretnél posztolni, időzítés, képfeltöltés, saját link rövidítő eszköz.
Mi kellhet még? Esetleg szebb design, de ez ízlés kérdése, ill. ha a használhatóság rovására menne, akkor én nem erőltetném. Google+ profil kezelés jó lenne, de ez Buffer-nél sincs.
Ingyenes verzióban tökéletesen elegendő, akárcsak a Buffer, egy szintén megfizethető havidíjért cserébe pedig az account korlát is kellemesre növekszik.
Elemezz
Ha már elkezdted használni a fenti két eszköz valamelyikét, vagy akár mindkettőt (vagy bármi mást, ami hasonló képességekkel bír), akkor végül egy utolsó, nem kevésbé fontos eleme a folyamatnak, hogy elemezd a hatékonyságot.
Tényleg jobbak azok az időpontok, amiket megadtál? Változtatni kellene valamelyiken?
Nézd meg, hogy a különböző platformokon milyen eredményt hozott az ütemezés. Ha jobbat, akkor csak így tovább, ha stagnált, vagy esetleg rosszabbat, akkor át kell gondolni az időpontokat. Persze itt még számos egyéb dolog szólhat közbe. Nem volt igazán ütős a publikált tartalom, nem volt az igazi a szöveges körítés, amivel meg lett osztva, vagy itt említhetjük a különböző platform frissítéseket is (mint pl. a legutóbbi Facebook frissítést, ami elég komoly kihívást okozott sok Facebook oldalnak).
Találd meg a számodra megfelelő eszközt, gondold át, hogy mire szeretnéd használni és tervezd meg, hogyan fogod azt tenni. Én személy szerint a fenti kettőt használom kombinálva és nagyon meg vagyok velük elégedve!
Csak felsorolásként, amit még érdemes szerintem kipróbálni:
- Friends+Me: Google+ posztokat lehet vele tovább osztani máshova.
- IFTTT(If This Than That): gyakorlatilag bármire jó. Cserébe nehezebb belakni. Nekem nagyon tetszik, hogy szinte minden adat tekinthető indikátornak egy eseményhez.
Ha tudsz szerinted jobbat, örülök minden tippnek!