Post Ads használata Adwords-ben
Miért jó a Post Ads? Mert nem a felhasználók által annyira utált platformon belüli reklámozás a lényege, hanem a Google Plus tartalmaid platformon kívüli reklámozására kapsz lehetőséget, így szerezve olvasókat a weboldaladra és követőket magadnak, vagy az oldaladnak platformon belül!
Kik használhatják?
“Bárki” alatt értem azokat az Oldalakat és személyes Profilokat, akik megfelelnek néhány követelménynek. Ezek közül is a két fontosabb: a követőid legyenek megjelenítve publikusan az adatlapodon, illetve rendelkezz te, vagy az oldalad legalább 1000 követővel.
Emiatt ugye most megy a verseny az eddig csak Facebook-ot használó cégek, média ügynökségek, online marketing szakértők között, hogy valahogy (és lehetőleg minél hamarabb) meglegyen az 1000 követő és belevághassanak a Post Ads használatába.
Ha neked, vagy az oldalanak még nincs meg ez a szám, akkor sincs veszve semmi, csak használd aktívan a G+t és meglesz.
Post Ads használata
Ha már megvan, ill. megfelelsz a többi feltételnek is, akkor az alábbiak szerint tudod beüzemelni AdWords-ben ezt a fajta hiretési módot:
- Hozz létre egy új kampányt, s válaszd a “Display Network only” lehetőséget, illetve azon belül is az “Engagement” típust.
- Hozz létre egy, vagy több hirdetés csoportot. Itt alapvetően nincs különbség a standard Display kampányokhoz képest.
Post Ads speciális beállítások
Ott tűnik fel először egyedi beállítási lehetőség, amikor sablont kell választani, ugyanis itt bekerül a választhatók közé egy “Post your G+ content on the web” elnevezésű sablon is.
Alapbeállításként a legutolsó releváns posztodat fogja beemelni, ami a weboldalaról származik és megosztottad publikusan, de a “Select different post” gombbal kilistázhatod az összes lehetőséget.
A “Select Sizes” gombbal pedig megadhatod, hogy mely méretű hirdetéseket szeretnéd igénybe venni. Lényegében erre is a hagyományos Display ad elvek érvényesek, mivel bármelyik típust használod, kattintás után ugyanolyan típusú, méretű ablakban fogja megnyitni a Google Plus posztodat.
Egy utolsó extra: a “Select different post” alatt van egy “Customize” gomb is. Itt beállíthatod, hogy csak a posztot szeretnéd hirdetni, vagy legyenek láthatóak a kommentek is. Nekem utóbbi a szimpatikusabb és a hasznosabb is, de ez egyéni döntés kérdése. Ha aktívak a kommentek, akkor tudnak a hirdetésen belül kommentelni is, nem csak +1-et és megosztást klikkelni.
Kész is. Ez után már csak annyi van hátra, hogy élvezd az eredményt, optimalizáld és mérd vissza a hatékonyságot, majd számolj be itt egy komment keretében a tapasztalataidról.
Addig is, ha szembe jövök veled valahol a weben egy Google Plus Post Ads hirdetéssel, ne habozz kommentelni, +1-ezni. Screenshotnak is örülök. 🙂
Sok sikert, használjátok ki az új funkciót!
Köszönet a forrásért a steadyemand oldalának, ill. az OrmosNET oldalának, aki felhívta a figyelmemet az említett cikkre!